Nasz proces czyszczenia

Na pierwszym etap przy użyciu kamery endoskopowej następuje sprawdzenie filtra pod względem uszkodzeń mechanicznych. W przypadku wykrycia pęknięć, nadtopienia w odpowiedzi napadu ceramicznego lub widocznych śladów mechanicznej ingerencji w DPF, nie będzie możliwa regeneracja filtra. W takim przypadku nie pobieramy opłaty za przegląd.

Drugi etap to montaż filtra w urządzeniu w celu zbadania przeciwciśnienia. Po szczelnym zapięciu filtra w maszynie zostaje przeprowadzony test przeciwciśnienia oraz prędkości przepływu powietrza przez filtr. Na kolejnym etapie do filtra wtryskiwany jest specjalny środek czyszczący. Nasz detergent to produkt jednego z największych producentów środków chemicznych w Europie. Detergent pomaga rozpuścić zabrudzenia filtra a także chroni jego strukturę.

Trzecim etapem jest procedura czyszczenia wodnego. Mycie odbywa się w trzech etapach.Pierwszy z nich to czyszczenie przeciwne do kierunku przepływu. Filtr czyszczony jest w odpowiednich sekwencjach wypełnienia i przepływu wody oraz uderzeń sprężonego powietrza. Mycie odbywa się w temperaturze 70 stopni. Nasze urządzenie ma odpowiednio dobrane do każdej wielkości filtra programy gwarantujące odpowiednie wypełnienie wodą z detergentem oraz uderzenie sprężonym powietrzem. W zależności od konstrukcji czyszczonego filtra dobieramy w odpowiedni sposób parametry procesu czyszczenia. Na każdym etapie czyszczenia analizujemy zanieczyszczenia wydobywające się z filtra, dzięki temu możemy stwierdzić powód zanieczyszczenia a także zdecydować o czasie trwania czyszczenia.

Ostatnim etapem jest suszenie. Po wydmuchaniu zalegającej w filtrze wody uruchomiona zostaje dodatkowa nagrzewnica powietrza. Suszenie odbywa się przy temperaturze 120 stopni Celsjusza. Po całkowitym wysuszeniu nagrzewnica zostaje wyłączona a filtr jest schładzany samą dmuchawą. Po zakończeniu procesu wykonujemy test przeciwciśnienia oraz prędkości przepływu. Drukowany jest raport dołączony do filtra. Jeśli parametry ciśnienia i prędkości są niezadowalające powracamy ponownie do początku procesu mycia.

Czyszczenie DPF – co warto wiedzieć?

Gdy na początku XXI wieku na rynku zaczynały pojawiać się samochody z filtrami cząstek stałych, a podczas ich użytkowania okazywało się, że zapełniają się popiołem, sadzą i innymi zanieczyszczeniami, istniały jedynie dwa wyjścia by temu zaradzić. Jednym z nich była wymiana filtra na nowy, jednak – nie ma co ukrywać – jest ona bardzo kosztowna. Z tego powodu niektórzy użytkownicy aut z filtrami DPF decydowali się na usunięcie filtra, co jest działaniem nielegalnym. Ryzykuje się więc nie tylko problemy techniczne, ale również prawne. Na szczęście z roku na rok coraz popularniejsze stawało się czyszczenie DPF, które pozwala na przywrócenie efektywności filtra w niemal 100%. Filtry DPF można regenerować metodą hydrodynamiki w specjalnych pralkach do DPF-ów, które pozwalają na usunięcie większości zanieczyszczeń. Nasza firma zajmuje się skuteczną regeneracją zarówno filtrów DPF, jak również filtrów FAP, SCR oraz KAT, a na wykonywane przez nas czyszczenie udzielamy sześciomiesięcznej gwarancji bez limitu kilometrów. Nie wycinamy, nie rozcinamy ani nie wypalamy filtrów, natomiast przywracamy je do parametrów fabrycznych poprzez czyszczenie nowatorską metodą hydrodynamiki.

Regeneracja czy wymiana filtra cząstek stałych?

Regeneracja filtra cząstek stałych jest przede wszystkim znacznie tańszym rozwiązaniem. Wymiana bowiem uwzględnia nie tylko zakup nowego filtra, ale również jego montaż, który powinien wykonać mechanik. Łączny koszt będzie więc wynosił od 1500 zł do nawet 3000 zł w przypadku standardowych samochodów osobowych i przy zastosowaniu części zamiennych, a zatem przy większych pojazdach i przy użyciu oryginalnych filtrów koszty bez wątpienia wzrosną. Jeśli jednak zdecydujesz się na regenerację filtra metodą hydrodynamiczną, możesz wiele zaoszczędzić, ponieważ koszty czyszczenia filtrów DPF rozpoczynają się już od 400 zł netto (w przypadku samochodów osobowych). Tu jednak powstaje pytanie: a co, jeśli podczas regeneracji okaże się, że filtr nie nadaje się do czyszczenia? Mamy na to rozwiązanie. Otóż pierwszym etapem naszych prac jest wstępne sprawdzenie filtra za pomocą kamery endoskopowej. Ma ona pomóc nam zweryfikować, czy filtr posiada jakiekolwiek uszkodzenia mechanicznie. Gdy okaże się, że występują na nim pęknięcia, nadtopienia czy ślady mechanicznej ingerencji, nie podejmujemy się regeneracji filtra i nie pobieramy żadnej opłaty za przeprowadzony przegląd.

Preparat do czyszczenia DPF

Czyszczenie filtrów DPF metodą hydrodynamiczną wymaga zastosowania specjalnych sprzętów, czyli tzw. pralek do DPF-ów. Długość trwania całego procesu zależy od stopnia zanieczyszczenia filtra, a także od rodzaju pojazdu. Usuwanie z filtra popiołu, nagaru olejowego, drobin tlenku ceru oraz innych osadów w przypadku samochodów osobowych może potrwać około 30-60 minut. Auta ciężarowe, autobusy, maszyny przemysłowe, budowlane czy rolnicze będą jednak potrzebowały nieco więcej czasu. Wybierając warsztat wykonujący czyszczenie metodą hydrodynamiki warto także zwrócić uwagę na to, jakie preparaty do czyszczenia DPF są tam używane. Z naszej strony gwarantujemy zastosowanie sprawdzonych detergentów od jednego z największych producentów środków chemicznych w Europie. Po regeneracji takimi produktami przepustowość filtra zostaje przywrócona w niemal 100% do stanu pierwotnego.

Jak dbać o filtr DPF?

Po pierwsze i najważniejsze – filtr DPF będzie działał wydajnie i bezproblemowo, jeśli zadba się o jego stan, oddając go systematycznie do czyszczenia metodą hydrodynamiki. Tylko dzięki temu można cieszyć się przez długie lata sprawnym autem. Rozwiązaniem nie jest wycięcie filtra DPF, ponieważ może to spowodować wiele problemów technicznych, a poza tym jest to po prostu nielegalne. Warto więc postawić na regularne czyszczenie i regenerację filtra cząstek stałych. Oprócz tego istnieje kilka sposobów na to, by wydłużyć żywotność filtra DPF. Należy na przykład unikać gwałtownego wciskania gazu w momencie, gdy obroty jednostki napędowej są niskie. W takiej sytuacji paliwo nie spala się całkowicie, a wiec wytwarzane są duże ilości sadzy. Ponadto ważne jest również, by od czasu do czasu przejechać się autem z DPF-em w trasę przy większych prędkościach, ponieważ samochód, który jeździ wyłącznie na krótkie dystanse i często stoi w korkach nie wydala sadzy w odpowiedni sposób.

Zapraszamy do współpracy


Szybko, tanio i dobrze - możesz nam zaufać


Sprawdź cennik

+48 500 223 027

fuhlukmar@wp.pl