Sprawdź zakres naszych usług


Czyszczenie/regeneracja nowatorską metodą hydrodynamiki
przepływu wody filtrów cząstek stałych DPF/FAP/SCR/KAT...

do samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych, rolniczych i przemysłowych.
Nasza metoda czyszczenia gwarantuje usunięcie 99% zanieczyszczeń powstałych z sadzy, popiołu, oleju silnikowego oraz płynu chłodniczego, a przy tym pozostaje bezpieczna dla samego wkładu rdzenia filtra.

Zdemontowane filtry można przesłać kurierem lub przywieźć osobiście.
Możliwy odbiór przez nas osobiście po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.
Odbiór filtra najpóźniej w następnym dniu roboczym.
Stałym klientom udzielamy korzystnych rabatów.

Regeneracja filtrów cząstek stałych

Nasza firma zajmuje się regeneracją filtrów cząstek stałych. Specjalizujemy się w czyszczeniu metodą hydrodynamiki, która jest stosunkowo nowa, ale z roku na rok zyskuje coraz większą popularność ze względu na swoją innowacyjność. Regenerujemy wszystkie filtry: DPF, FAP, SCR oraz KAT. Podejmujemy się czyszczenia filtrów zarówno w samochodach osobowych i ciężarowych, jak również w autobusach, maszynach budowlanych, rolniczych oraz przemysłowych.

Na czym polega regeneracja filtrów DPF/FAP/SCR/KAT metodą hydrodynamiki?

Na samym początku filtr należy zdemontować i sprawdzić go pod względem uszkodzeń mechanicznych. Jeśli jego stan będzie dostatecznie dobry, przechodzi się do zbadania przeciwciśnienia i prędkości przepływu powietrza. Następnie – jeśli filtr jest mocno zanieczyszczony – umieszcza się go w kąpieli rozmiękczającej. Później trafia do w specjalnego urządzenia, które posiada złącza zamykające wszystkie otwory filtra. Teraz na filtr podawane jest sprężone powietrze, które wstępnie go oczyszcza. Później do obudowy wlewa się ciepłą wodę i urządzenie przechodzi w cykl roboczy, podczas którego pod dużym ciśnieniem podawana jest woda. Jej zadaniem jest usunięcie i wypłukanie zanieczyszczeń z filtra. Następnie urządzenie odwraca filtr, dzięki czemu cała procedura może odbyć się na jego drugiej stronie. Cały proces powtarzany jest do momentu, aż filtr będzie w pełni czysty. Później następuje osuszenie oraz ochłodzenie. Po zakończeniu procesu wykonuje się jeszcze test przeciwciśnienia oraz prędkości przepływu. Podczas regeneracji metodą hydrodynamiki konieczne jest zastosowanie specjalnego preparatu do czyszczenia. My używamy wyłącznie oryginalnych i sprawdzonych detergentów, które gwarantują skuteczność regeneracji filtrów cząstek stałych. Warto także wspomnieć, że regeneracja jest znacznie tańsza niż zakup nowego filtra, dlatego warto wykonywać ją regularnie, by filtr spełniał swoją funkcję jak najdłużej. Dbając o to uniknie się problemów przy przeglądzie, a także z homologacją, jak również niepotrzebnych mandatów podczas kontroli drogowej.

Zalety czyszczenia filtrów cząstek stałych metodą hydrodynamiczną

Czyszczenie filtrów cząstek stałych metodą hydrodynamiczną ma bardzo wiele zalet w porównaniu z innymi metodami. Poniżej przedstawiamy kilka z nich: • bezpieczne dla powłoki katalitycznej filtra, • brak konieczności wymiany oleju silnikowego, która niezbędna jest po przeprowadzeniu regeneracji serwisowej, • gwarancja skuteczności, nawet do 99% przepustowości – po czyszczeniu filtr wraca do swojej sprawności, • krótki czas czyszczenia – około 30 minut, • nie jest konieczne demontowanie czujników w zainstalowanych filtrach, dzięki czemu wyklucza się ryzyko ich awarii, • nie ma konieczności wycinania wkładu ceramicznego, gdyż regeneracja odbywa się bez rozcinania obudowy, co minimalizuje ryzyko powstania jakichkolwiek uszkodzeń, • nie obciąża silnika oraz układu wydechowego, • nie występuje zwiększone obciążenie cieplne elementów układu wydechowego, • skutecznie oczyszcza i udrażnia kanały filtra cząstek stałych z popiołów, sadzy, tlenku ceru oraz nagaru.

Zapchany DPF – objawy

Filtr DPF ma wytrzymałość około 200-250 tys. km. Jeśli jednak nie będzie on odpowiednio użytkowany, można doprowadzić do jego szybszego zużycia, a także zapchania. Warto pamiętać, że do zapchania DPF-u przyczyniają się przerwane procesy automatycznej regeneracji filtra, nadużywanie niskich obrotów czy jazda samochodem jedynie po mieście. Po czym można poznać, że filtr jest zapchany? Oto kilka objawów: • ociężale pracujący silnik, • przejście silnika w tryb awaryjny, • słabsze przyspieszenie, • spadek mocy, • widoczne skoki obrotów silnika, • zapalona kontrolka filtra DPF, • zatarcie silnika. Jak widać, konsekwencje użytkowania zapchanego filtra mogą być katastrofalne, dlatego należy bardzo pilnować i regularnie sprawdzać jego stan techniczny. Warto także pamiętać, by użytkując auto z filtrem DPF nie przyspieszać gwałtownie z niskich obrotów, gdyż może to powodować przedostawanie się do filtra dużych ilości sadzy. Ponadto do takiego auta warto zawsze używać pewnego paliwa, które będzie miało niską zawartość siarki. Istotne jest także stosowanie odpowiednich olejów silnikowych, które powstały z myślą o samochodach z filtrami DPF. Są to oleje niskopopiołowe, które w składzie mają niewielką ilość dodatków, ponieważ to właśnie one powodują gromadzenie się popiołu.

+48 500 223 027

fuhlukmar@wp.pl